İPTAL VE İADE SÜREÇLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME
Sayın Müşterimiz iptal ve iade süreçleri hakkında tarafınızı bilgilendirmek isteriz.
Kitchen Express web sitesi veya mobil uygulaması üzerinden oluşturmuş olduğunuz siparişlerinizden/satın almış olduğunuz ürünlerinizden; cayma hakkı istisnası kapsamında olmayan ürünlerimizi teslim tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma hakkınızı kullanarak veya ayıplı olan ürünlerimizi ayıplı olması gerekçesiyle iptal veya iade edebilirsiniz.
İptal ve İade Süreci
Üyelik girişi yaparak vermiş olduğunuz siparişinizi iptal etmek veya ürünlerinizi iade etmek için uygulamamız/web sitemizde yer alan “Hesabım” menüsündeki “İptal/İade Talebi” sayfasına giderek iade etmek istediğiniz ürün/ürünleri seçip iade talebinizi oluşturabilirsiniz. Ürünleri, ekranda çıkacak olan Kitchen Express’in öngördüğü taşıyıcı kargo firmasına ait ücretsiz iade gönderi kodunu kullanarak 10 gün içinde size en yakın şubeden tarafımıza
geri gönderebilirsiniz.
Üye girişi yapmadan alışveriş yaptıysanız siparişinizin iptal/iadesi için 09:00 – 18:00 saatleri 444 7 539 numarasından Müşteri Hizmetlerimizi arayabilirsiniz.
İade talebiniz kapsamında tarafımıza geri göndereceğiniz
ürünün Kitchen Express tarafından öngörülen taşıyıcı firmaya teslim edilmesinin ardından,
taşıyıcı firma tarafından paylaşılacak olan takip numarasının tarafınızca
muhafaza edilmesi ve ihtiyaç olması halinde, firmamız ile paylaşılması gerekmektedir.
İade talebiniz kapsamında tarafımıza geri göndermiş olduğunuz ürünler, depo adresimize teslim edildikten sonra tarafımızca incelenecek ve bu işlemler, 7 iş günü içerisinde tamamlanarak
tarafınıza bilgilendirme sağlanacaktır. Tedarikçi firmalarımız tarafından
gönderimi ve/veya teslimatı sağlanan ürünlerin iadesinin ilgili tedarikçi
firmaya yapılması gerekmektedir. Tedarikçi firmalara ilişkin adres bilgileri
için lütfen tarafımızla irtibata geçiniz.
İade talebiniz olumlu sonuçlandığında, ilgili ürün durumu “İade Edildi” olarak görülecektir. Eş zamanlı olarak ücret iadesine ilişkin talimat, alışveriş aşamasında kullanılan kartın ait olduğu
bankaya verilecektir. Ücret iadesi yapıldığında tüketicinin üyelik mail adresine e-posta ile bilgilendirme yapılmaktadır. Belirtmek isteriz ki, ücret iadesinin hesabınıza yansıma süresi, işlem yapılan bankaya göre 1-8 iş günü arasında değişebilmektedir.
İptal ve İade Koşulları
İade edilmek istenen ürünlerin, siparişe ilişkin fiş veya fatura aslı ile birlikte tarafımıza gönderilmesi gerekmektedir. İade etmek istediğiniz ürün, tarafınıza sevk irsaliyesi ile birlikte teslim edilmiş ise sevk irsaliyesinin bir nüshası, ürün ile birlikte tarafımıza geri gönderilmelidir.
Sevk irsaliyesinin bulunmaması halinde bir A4 kağıdına sipariş numarası, ürüne
ilişkin bilgiler, ad, soyad, telefon numarası ve iade sebebi yazılarak ürün ile
birlikte tarafımıza gönderilmelidir.
Teslimat esnasında; kargo görevlisi tarafından teslim edilen koli/paketlerde hasar
bulunması, siparişinizde yer alan ürünlerin eksik olması, kutudan çıkan
ürünlerde kırık, çatlak vb. hasarların bulunması halinde kargo görevlisine
hasar tespit tutanağı düzenletmeli; ürünleri bu tutanak ile birlikte teslim
almalısınız. İade talebiniz olması halinde bu tutanağı tarafımıza iletmeniz
gerekecektir. Kargo görevlisinin tutanak düzenlemediği hallerde ürünü teslim
almayarak iadenizi gerçekleştirebilirsiniz. İhtirazi kayıt olmaksızın teslim
alınan ürünlerin hasarsız ve sağlam olduğu, ürünün ya da ambalajının hatasız
olduğu kabul edilecektir.
Siparişinize ilişkin fatura oluşturulmuş ise söz konusu siparişin iptal edilmesi mümkün değildir. Böyle bir durumda, bu siparişlere ilişkin olarak iade talebi oluşturmanız veya tarafınıza
gönderilen siparişi teslim almayarak iade sürecini başlatmanız gerekmektedir.
Cayma Hakkına İlişkin Özel Durumlar
Kitchen Express web sitesi veya mobil uygulaması üzerinden satın almış olduğunuz ürünleri, burada belirtilen kurallara uyarak herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin ürünlerin tarafınıza teslim edildiği günden itibaren 14 gün içinde cayma hakkı
kapsamında iade edebilirsiniz.
Kitchen Express, ürünü kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, cayma hakkını kullandığınıza ilişkin bildirimi yönelttiğiniz tarihten itibaren on gün içinde ürünü Kitchen Express’e geri göndermeniz gerekmektedir.
Cayma hakkınızı kullanabilmeniz için yasal süresi içinde tarafımıza bu hakkınızı kullandığınızı aşağıda belirtilen yolları takip ederek; web sitesi, elektronik posta veya taahhütlü
mektup ile bildirmeniz ve cayma talebinize konu ürünü, ambalajı zarar
görmeksizin, ürüne ait etiket ve ürün üzerinde bulunan koruma bantlarının
çıkarılmamış olması şartları bir arada gerçekleşmek üzere Kitchen Express tarafından
öngörülen taşıyıcı aracılığı ile tarafımıza geri göndermeniz yeterlidir.
Cayma hakkı kapsamında iadesi yapılmak istenen ürünlerin orijinal kutuları veya ambalajları bozulmamış, yeniden satılabilirlik özelliğini yitirmemiş ve hasar almamış olması
gerekmektedir.
Cayma Hakkının Geçerli Olmadığı Durumlar
Cayma hakkını kullanmak istediğiniz üründe meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu olmamanız için, söz konusu ürünü cayma süresi içinde işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmanız gerekmektedir. Ürünün
mutat kullanımı dışına çıkılması, tüketicinin kusuru sebebi ile üründe değer
kaybının meydana gelmesi veya makul kullanım ölçüsünün dışına çıkılması halinde
firmamız nezdinde oluşabilecek zararlardan tarafınız sorumludur.
Son olarak mevzuatımız gereğince, aşağıdaki sözleşmelere ilişkin olarak cayma hakkının kullanılamadığını belirtmek isteriz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin
sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
ı) Orijinal kutusu/ambalajı bozulmuş (örneğin orijinal kutu/ambalajı yırtılmış, farklı bir kutu/ambalaj içerisine konulmuş, kutu/ambalaj üzerine kargo etiketi/gönderi ya da sair bilgiler ayrıca yapıştırılmış ve/veya ambalaj/kutu koli bandı ile bantlanmış veya üzerine yazı
yazılmış koli/ambalajlı ürünler kabul edilmemektedir), ekonomik değerini veya
tekrar satılabilme özelliğini kaybetmiş, bir kez dahi olsa kullanılmış, herhangi
bir şekilde hasar verilmiş, herhangi bir şekilde Satıcı’dan kaynaklanmayan
nedenler ile başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan vb.
Mal/Hizmetler.
İptal ve iade süreçlerimizde 6502 sayılı Kanun, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği ve sair mevzuata uygun hareket ettiğimizi, burada yazmayan konularda ilgili mevzuat hükümlerini
inceleyebileceğinizi belirtmek isteriz.